Մինչեւ Ո՞ւր Զիջիլ

estoukian

ԲԱԳՐԱՏ ԷՍԴՈՒԳԵԱՆ

 

estoukianԵրբ երկրի մը վարչակարգը կը մնայ մենատիրոջ կամքին, այդ երկրին մէջ անխուսափելի կերպով կը հաստատուի բռնակալութիւնը: Այս եզրակացութեան կը յանգինք՝ (թողունք պատմութեան բազմաթիւ օրինակները) Թուրքիոյ նախագահ Ռեչեփ Թայիփ Էրտողանի որդեգրած քաղաքականութիւնը դիտելով: Ան բացարձակ մենատէրն է իր հիմնած Արդարութիւն եւ զարգացում կուսակցութեան: Աւելի քան տասնհինգ տարիներ իշխանութիւն վայելող այդ կուսակցութիւնը, անշո՛ւշտ որ ունի վարչական եւ գործնական բազմաթիւ մարմիններ: Բայց այդ մարմիններուն հասարակաց եզրն է՝ հպատակի՛լ «Ռէիս»ին (պետ): Ռէիսը ինք կը ճշդէ երեսփոխանները, նախարարները, խորհրդարանի նախագահը, նոյնի՛սկ՝ վարչապետը:

Երկարամեայ այս վարչաձեւը բնականաբար պիտի ունենար իր տխուր հետեւանքները: Պիտի դառնար սխալ օրինակ երկրի զանազան փոքր հաւաքականութիւններուն համար: Ահա այդ տեսակի փոքրամասնութիւն մըն է Թուրքիոյ հայութիւնը: Անիկա, երկրի պայմաններուն բերումով, աւելի քան հարիւր տարի է որ զրկուած է հեղինակութենէ: Հանրապետութեան պատմութեան ընթացքին դադրած է իր արդար իրաւունքը եւ բաժինը պահանջելէ: Գոհացած է իրեն շնորհուածով: Պետութեան գաւազանը միշտ գլխուն վերեւ տեսնելով՝ համակերպած է իրեն թոյլ տրուած սահմանին մէջ գոյութիւնը պահելու:

Այս հոգեբանութիւնը իւրացուցած տարրեր կը կազմեն պոլսահայուն տեսանելի երեսակը: Այդ տարրերը միանշանակ կը կազմակերպեն համայնքի ամէն մակարդակի վարչութիւնները: Կը կազմեն հոգաբարձութիւն, խնամակալութիւն, թաղականութիւն, հիմնադրամներ: Նոյնիսկ հասարակական կազմակերպութեան բնոյթ իբրեւ ակնկալուած միութիւնները, սեփական նախաձեռնութիւններ եղող մամուլը, միահամուռ կերպով կը ձեւաւորեն թրքահայ համայնքը:

Այդ համայնապատկերի մենատիրութեան կը յաւակնի Սուրբ Փրկիչ հիւանդանոցի հոգաբարձութեան ատենապետը: Կը ներկայանայ Պոլսոյ մեծագոյն հաստատութեան վարիչ իբրեւ, ամբո՛ղջ համայնքի աշխարհական պետը: Այդ հանգամանքով՝ իր վրայ իրաւունք կը տեսնէ նաեւ կրօնապետը ճշդելու: Յիշենք Պէքճեան սրբազանին ակնարկելով՝ «Եթէ զիս լսեր՝ հիմա պատրիարք էր» խօսքը:

Պետրոս Շիրինօղլու վերջերս դարձեալ կը զբաղեցնէ համայնքային օրակարգը: Խի՛ստ վիճելի առաջարկներ կը ներկայացնէ՝ սպառնական ոճով: Ժողովուրդի հաւաքական հարստութիւնը կը գործածէ ի՛ր սեփականութեան պէս. («Եթէ նկատի չէք ունենար իմ առաջարկները՝ դահեկան մ՛իսկ չէք կրնար ստանալ ինձմէ»): Նշենք, որ այս նախադասութեան մէջ «ինձմէ» ըսուածը՝ նոյնի՛նքն ազգային հիւանդանոցին սնտուկն է:

Այս բոլորէն ետք, համայնքի պետի յաւակնութենէն տարուած՝ Շիրինօղլու նախորդ Երկուշաբթի օր, ալ վերջակէ՛տ դրաւ ՎԱՏԻՓ հարթակի աշխատանքներուն:

Նախագահ Էրտողանը վարչապետ Տաւութօղլուն պաշտօնանկ ընելէ ետք, իր շուրջինները նոր վարչապետէն ակնկալուած յատկութիւնը կը նկարագրէին «հեղինակութենէ զուրկ» սահմանումով: Ցաւալի՛ է, որ մեր համեստ համայնքի մեծագոյն դժբախտութիւնն ալ՝ հեղինակութիւն չունեցող հոգաբարձուները, խնամակալութիւնները եւ թաղականութիւններն են: Եթէ այդպէս չըլլար, ապա յիշեալ ժողովի մասնակիցներէն գէթ մէկ անձ պիտի կարենար առարկել այս ամօթալի մենատիրութեան դիմաց: Գոնէ մէկը պիտի հարցնէր նման անպատշաճութեան հաշիւը:

Ներկայ դրութեան մէջ, Պետրոս Շիրինօղլուի պատճառած ամօթը միայն իրմով սահմանուած չէ՛: Այդ ամօթին մէջ բաժին ունին այս համայնքին հեղինակութենէ զուրկ բոլոր տարրերը, ըլլան անոնք վարչական, մամուլի ներկայացուցիչ, հասարակական կազմակերպութիւն եւ մինչեւ իսկ այս բոլորին հանդէպ անտարբեր մնացող հասարակ անհատ:

 

«ԱԿՕՍ»

pakrates@yahoo.com

Authors

Discussion Policy

Comments are welcomed and encouraged. Though you are fully responsible for the content you post, comments that include profanity, personal attacks or other inappropriate material will not be permitted. Asbarez reserves the right to block users who violate any of our posting standards and policies.

*

Top